Gå til innhold
Digital markedsføring

Et digitalbyrå på Jessheim

dinwebpartner |

Et digitalbyrå på Jessheim – som kjenner ditt lokalområde

Jessheim, og områdene rundt, er i rivende utvikling. Ullensaker er en av de største vekstkommunene i Norge. I kjølvannet popper det også opp nye bedrifter og et næringsliv i ekspansjon. I den forbindelse mener vi behovet for tjenester som digital markedsføring og webdesign øker i takt med resten av utviklingen. Derfor ønsker vi nå å viser frem et digitalbyrå på Jessheim som kan tilby tjenester for vekstorienterte og ambisiøse bedrifter i hele Gardermoregionen.

Hva gjør et digitalbyrå?

Utgangspunktet er at en tydelig digital tilstedeværelse er viktig og uunngårlig hvis man ønsker oppmerksomhet og nye kunder. Den største handlegata i dag heter Google, og er du ikke der så er du heller ikke synlig. Et digitalbyrå jobber nettopp med ulike tjenester og systemer som sørger for best mulig beliggenhet, samt hvordan vi behandler og bearbeider videre de som «kommer innom butikken» så de til slutt kjøper av oss.

Et digitalbyrå leverer tjenester gjennom hele den digitale kundereisen. Det betyr at vi jobber med å øke trafikken til nettstedet, konvertere de som besøker nettstedet deres til leads, og bearbeide disse videre til betalende kunder. For å få til dette kreves kunnskap innenfor ulike disipliner. Utfordringen er at alt henger sammen, og ikke kan ses isolert. Noen områder et digitalbyrå jobber med er:

  • Analyse, innsikt, strategi og mål
  • Innholdsstrategi – fortjent oppmerksomhet er første prioritet
  • Annonsering – betalt oppmerksomhet er et viktig supplement
  • Dynamiske nettsider og vekstorientert webdesign
  • Konverteringsstrategi – optimaliserte landingssider bygget for konvertering
  • Sosiale medier – facebook, LinkedIn, Instagram og SnapChat har blitt viktige distribusjonskanaler
  • Marketing automation – Automatisering basert på brukeratferd er helt nødvendig for å lykkes med digital markedsføring

Treffe riktig målgruppe

Posisjonering er viktig innen markedsføring og salg. Som bedrift kan du ikke nå ut til alt og alle. Vi bruker alltid tid for å finne ut hvem målgruppen er før vi utarbeider forslag til nye nettsider og en digital markedsføringsstrategi. Hvem er de typiske kjøperene av dine tjenester eller produkter? Ved å sette brukeren i sentrum er det letter å utarbeide strategier for innhold og markedsføring som retter seg mot ulike målgrupper.

Når du bruker penger på annonsering blir det dessuten veldig tydelig hva du får igjen for dine investeringer. Du kan eksempelvis få mange klikk på en Google annonse, uten at det resulterer i konkrete kjøp. Da er det viktig å kartlegge hvorfor. Hvor i prosessen er det kundene faller fra?

Hva gir mest igjen for pengene?

Med riktig verktøy er det i dag enkelt å måle effekten av de kronene du legger i markedsføringen og salgsapparatet. Hvis alt er skrudd sammen riktig kan du se hvor et salg stammer fra. Det er interessant å vite at en ny kunde kom i kontakt via et konkret blogginnlegg for 3 uker siden. Når vi skriver innlegg bruker vi ofte å plassere en CTA (Call to Action) strategisk til som spør om navn og epost adresse i bytte mot eksempelvis en e-guide, demo eller en uforpliktende konsultasjon (kan i utgangspunktet være hva som helst). Med aktivt samtykke til å følge opp kunden, vet du at vedkommende ønsker mer informasjon fra deg. Da kan vi bruke marketing automation til å følge opp kunden videre med relevant innhold. Etter hvert kan det være naturlig at salg følger opp kunden.

Mål for markedsføring og salg

Vi liker ofte å sette opp SMART mål. Hva skal du oppnå med en bestemt kampanje? SMART står for:

  • Spesifikt
  • Målbart
  • Oppnåelig (attainable)
  • Realistisk
  • Tidsbestemt

Et slikt mål kan settes opp som en enkelt setning.

Vi skal øke antall leads pr måned fra bloggen vår med 25% (fra 1000 til 1250) i løpet av Q4.

Så enkelt kan det gjøres. Dette er lett å forholde seg til, samtidig som du får eierskap til prosessen. Som digitalbyrå er vi vant til å jobbe resultatbasert. Samtidig er det viktig å forstå at resultater kommer ikke over natten. Det er nitidig arbeid som kreves hvis man virkelig ønsker å se målbar effekt. Men med riktig innstilling, strategier og systemer, så er grunnlaget tilstede for å lykkes på nett.

Hva med deg? Er du klar for å diskutere hvordan din bedrift kan lykkes på nett? Hvis du ønsker å snakke med et digitalbyrå på Jessheim med ambisjoner, anbefaler vi å ta en prat med oss.

Del dette innlegget